آسانسور معلول بر

آسانسور معلول بر

برای خانه‌هایی که در آن‌ها افرادی با مشکلات حرکتی وجود دارند، یک آسانسور معلول‌بر (که به آن آسانسو با ویلچر یا آسانسور دسترسی معلولان نیز گفته می‌شود) می‌تواند دسترسی و استقلال مورد نیاز برای افراد معلول در خانه خود را بدون تغییرات پرهزینه فراهم کند.

این تجهیزات؛ جایگزین مناسبی برای پله‌ها و رمپ‌ها می‌باشند و امکان دسترسی به تمام طبقات یک خانه یا آپارتمان چند طبقه را برای معلولین را فراهم می‌کنند. مدل‌های مختلفی برای انتخاب آسانسور معلول‌بر وجود دارند؛ آسانسور معلول‌بر خانگی و آسانسوری که در کنار پله نصب می‌شود. در حالی‌که آسانسورهای خانگی برای جا به جایی صندلی‌های چرخدار طراحی شده اند، آسانسورهای پله ای اینگونه نیستند. آسانسورهای خانگی برای افرادی با هر نوع محدودیت حرکتی طراحی شده‌اند و همچنین به انجام کارهای روزمره مانند حمل بار سنگین، حتی حمل مواد غذایی تا آشپزخانه، به افراد معلول کمک می‌کنند.

آسانسور معلول بر پله‌ای

از طرفی، بسیاری از افراد بدون مشکلات حرکتی نیز، آسانسورهای معلول‌بر را در خانه‌های خود برای بستگان سالخورده یا دوستانی که مشکلات حرکتی دارند نصب می‌کنند و برخی تصمیم می‌گیرند آسانسورهای معلولان را در خانه خود برای تمام اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای که ممکن است زندگی سر راهشان قرار دهد نصب کنند مانند:

مشکلات حرکتی با افزایش سن، آسیب‌های موقت، راحتی سالمندانی که در خانه زندگی می‌کنند.

استفاده از آسانسورهای معلول‌بر در خانه‌هایی که سالمندان در آن ساکنند؛ امکان دسترسی کامل به محیط خانه با سنسورهای ایمنی و قفل کودک را می‌دهند. قفل کودک باعث می‌شود تا کودکان را از آسیب دور نگه دارد.

استفاده از بالابر معلول باعث تقویت دکوراسیون داخلی خانه نیز خواهد شد.

آسانسورهای معلول‌بر شرکت آسانسور آرمان مانگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با توجه به دکوراسیون هر خانه‌ای با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و گزینه‌های کف؛ قابلیت ترکیب شدن را داشته باشند. علاوه بر این، صاحبان آسانسور می‌توانند نورپردازی داخلی آسانسور را سفارشی و بر اساس سلایق خاص خود و طراحی خانه تحویل بگیرند.

طراحی شیک آسانسورهای مسافربر آرمان مانگ؛ این تجهزات را در بین طراحان داخلی و معماران مورد امتیاز قرار داده است و استفاده از این تجهیزات بالابر به زیبایی خانه می‌افزاید.

بالابرهای پلت‌فرم

بالابر پلت فرم در اصل سکویی است که با نیروی هیدرولیک یا در برخی موارد یک سیستم کششی بالا و پایین می‌رود. در بالابر هیدرولیک، سکو به یک ابزار هیدرولیک متصل می‌شود. بالابر هنگامی‌که سیال هیدرولیک از طریق یک پمپ از یک مخزن به داخل هل داده می‌شود، حرکت می‌کند و سکو بالا می‌رود. به منظور کاهش نیرو و سرعت، جریان سیال معکوس می‌شود.

بالابرهای پلت‌فرمی همچنین می‌توانند از طریق یک سیستم محرک زنجیره‌ای محصور شده تغذیه شوند. یک زنجیر درون یک محفظه پلاستیکی بادوام محصور شده است که حرکت زنجیر را هدایت می‌کند و احتمال لغزش را تقریباً به طور کامل از بین می‌برد. زنجیر به یک میله محرک متصل است که توسط موتور و گیربکس نیرو می‌گیرد، چرخش می‌کند و زنجیر کشیده می‌شود یا هل داده می‌شود و باعث بالا رفتن یا پایین آمدن پلت فرم خواهد شد.

مزایای نصب آسانسور معلول‌بر آرمان مانگ

ایمنی: علاوه بر ایمنی عمومی که آسانسورهای خانگی به دلیل ماهیت کاملاً بسته خود باید داشته باشند، آسانسورهای خانگی آرمان مانگ دارای سیستم Smart Safety با درهایی هستند که در صورت تشخیص مانع متوقف می‌شوند. سنسورهایی دارند که می‌توانند اجسام گرفتار شده در بین سکو را تشخیص دهند و  سیستم باتری پشتیبان که عملکرد آسانسور را در هنگام قطع برق و همچنین قفل درب و قفل کف را تضمین می‌کند.

دسترسی: آسانسورهای معلول‌بر خانگی؛ دسترسی به کل خانه را برای افراد دارای محدودیت‌های حرکتی آسان می‌کند.

اندازه: ابعاد آسانسور معلول‌بر یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان خانه است. آسانسورهای معلول‌بر آرمان مانگ در حالی‌که فضایی برای صندلی‌های چرخدار بزرگ و یک مسافر  ارائه می‌دهد؛ فضای کلی آسانسور نیز بسیار کم است و جای زیادی را اشغال نمی‌کند.

طیف وسیعی از آسانسورهای خانگی متناسب با نیاز شما: شرکت آسانسور آرمان مانگ طیف گسترده‌ای از آسانسورهای خانگی و قابل تنظیم  متناسب با شرایط مختلف زندگی ارائه می‌دهد.

نکاتی در مورد آسانسور معلول بر

به‌طور کلی استاندارد بین المللی سه سطح دسترسی را برای آسانسورهای فوق تعریف می‌کند که مهم ترین تفاوت آن‌ها در ارتباط با ابعاد و عرض مورد نیاز برای ورودی آسانسور می‌باشد.

ابعاد کابین در ساختمان‌ها باید به نحوی در نظر گرفته شود که امکان نگهداری ویلچر سوار به همراه افراد دیگر نیز وجود داشته باشد و ویلچر سوار بتواند در آن تغییر جهت بدهد.

کابین آسانسور باید دقیقا به هنگام توقف با سطح پاگرد راه پله هم تراز شود.

در آسانسورهایی که برای استفاده یک ویلچرسوار و یک شخص همراه آن استفاده می‌شود؛ لازم است یک آینه در جلوی درب ورودی نصب گردد.

شستی طبقات باید به گونه‌ای نصب گردد که فرد ویلچر سوار بدون نیاز به فرد دیگری به راحتی به شستی‌ها دسترسی داشته باشد.

حداقل بایستی یک دستگیره در یکی از دیواره‌های کناری کابین نصب شود.

ایجاد آسانسور در ساختمان‌های مسکونی و آپارتمان‌های عمومی از ۴طبقه به بالا الزامی است.

نتیجه گیری

در ساختمان‌های چند طبقه،آسانسور معلول که طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها یا تجهیزات مورد استفاده برای بلند کردن افراد دارای مشکلات حرکتی را در بر می‌گیرد. این آسانسور می‌تواند شامل آسانسورهای بالابر ویلچر و حتی آسانسورهای سنتی در خانه باشد.

شرکت آسانسور آرمان مانگ درسال ۱۳۷۶ ازدرون مجموعه ای ازشرکت‌های فعال درصنعت آسانسور و پله برقی کشورمتولد شده است. بنیانگذاران شرکت جمعی از کارشناسان، مهندسان و اساتید دانشگاه در رشته‌های مکانیک، برق و الکترونیک با بیش از دو دهه سابقه فعالیت‌های علمی و اجرایی می‌باشند که ایجاد تحولی بنیادی درصنعت آسانسور و پله‌برقی ایران همگام با دانش وفنـاوری روز دنیا هدف مشترک آنها است.

این شرکت دارای گواهی فعالیت صنعتی به شماره ۳۸۷۶۲/۱ مورخ ۱۳۷۶/۰۹/۲۴ و پروانه واحد طراحی و مونتاژ آسانسور به شماره ۴۰۴۹/۴۳ مورخ ۱۳۸۱/۰۳/۲۴ از وزارت صنایع می‌باشد.

این شرکت با داشتن تجارب طولانی در نصب آسانسور ضدانفجار در مجموعه‌های پتروشیمی و یا در مجتمع‌های مسکونی بزرگ با تعداد بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی در مدت زمانی کوتاه، تحت نظـارت مدیریتی کارآمد، همواره کارهـای قابل قبول و تحـسین برانگیزی ارائه نموده است.

تخصص طراحان ما ایجاد فضایی زیبا و دلنشین در آسانسورهایی با تزئینات استیل و ام دی اف، و علاوه بر آن فضا سازی و طراحی بیرونی منحصر به فرد در آسانسورهای نما شیشه‌ای (پانورامیک) می‌باشد، چنان‌که فضای بیرونی آسانسور را به نمایی خیره کننده تبدیل می‌نماید.

اهم فعالیت‌های شرکت‌ آرمان مانگ

طراحی و تهیه نقشه‌های اجرایی انواع آسانسورهای کششی و هیدرولیک برای آپارتمان‌ها و برج‌های مسکونی، اداری، تجاری با کاربردهای مسافربر، ماشین‌بر استفاده از سیستم‌های محرک بدون گیربکس (Gearless) و اجرای آسانسورهای بدون موتورخانه (Machine Room less)  و طراحی انواع پله برقی برای مراکز تجاری، طراحی انواع آسانسورهای خاص با درجه حفاظتی بالا (IP54) و ضدانفجار (EX) برای کارخانجات سیمان، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها،آسانسورهای شیب‌دار، آسانسور‌های کارگاهی (Rack & Pinion)، استفاده از سایر تکنولوژی‌های مدرن و همچنین سرویس آسانسور  در برنامه هر روزه بخش طراحی این شرکت قرار گرفته دارد.